torstai 9. toukokuuta 2019

Koulupäivistä

Olen ollut siis joka tiistai koululla leivonta tunneilla. Ensimmäisenä tiistaina olin eri opettajan kanssa kahdeksasta yhteen, koska normaali opettajani Beate oli Virossa. Olin siis yhdeksän ysiluokkalaisen kanssa leipomassa ja heillä oli sinä päivänä aiheena petit foursit. Muut tekivät siis normaaleja suklaaseen dipattuja petit fourseja kun taas minä sain tehdä vähän niinkuin kääretortun. Oli hauska nähdä oppilaiden ilmeitä kun he hämmästelivät sitä kuinka hyvä olen. Ilmaisin kuitenkin, että se johtuu vain siitä että olen jo kolmannen vuoden opiskelija. Minulla oli muutenkin hauska ja erilainen päivä. Ja oli hauska nähdä kuinka kiinnostuneita kyseiset oppillaat olivat puhumaan minulle.



Seuraavana tiistaina olin Beaten tunnilla hänen palattuaan Virosta. Olin ensin toisen ysiluokkalaisen ryhmän kanssa ja minulle selvisi, että he ovat nyt muutaman viikon käyneet läpi eri kohotusmenetelmiä. Sain itsekin monisteita ja tehtäviä, vaikkakin saksaksi, onneksi ymmärrän kuitenkin hieman saksaa joten sain tehtyä kuitenkin jotain. Tällä kertaa ryhmä teki macaronseja ja luokka itsekkin totesi että minun olivat parhaiten onnistuneita. Tämä ryhmä ei ollut niin innostunut puhumaan minulle, mutta viime viikkoisesta ryhmästä muutama opiskelija tuli pyytämään minun numeroani, mikä oli aika suloista.



Vietin vielä hetken yhden jälkeen toisen vuoden leipuri opiskelijoiden kanssa, kun he tekivät leipää ja minä tein aikani kuluksi muffineja.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti